Zbiór artykułów na temat pracy

Praca i prawo pracy – artykuły

Pomieszczenia dla pracowników

Pracownik jest najcenniejszym zasobem każdej firmy nie zależnie od rodzaju prowadzonej przez niej działalności. To właśnie od jakości jego pracy uzależnione jest funkcjonowanie firmy. Na jakość z kolei ogromny wpływ ma zadowolenie pracowników. Aby zadbać o odpowiednie wyniki pracowników pracodawca powinien stworzyć i przestrzegać odpowiednie standardy pracy. Standardy te obejmują nie tylko wyposażenie stanowiska i warunki sprzyjające wykonywaniu przez pracownika powierzonych mu zadań, ale równie odpowiednie warunki do odpoczynku i zaspokajania istotnych potrzeb.

Łazienka pracownicza

Jednym z rodzajów pomieszczeń spełniających funkcje nie związane bezpośrednio z działalnością firmy jest łazienka pracowników. Higiena w każdej pracy odgrywa bardzo istotną rolę. To właśnie dlatego łazienka na potrzeby pracowników powinna być odpowiednio wyposażona. Przede wszystkim istotne jest zapewnienie odpowiedniej ilości środków czystości. Łazienki powinny być wyposażone w ręczniki jednorazowe, mydło w płynie, papier toaletowy, a także sprawnie funkcjonujące ich dozowniki. Po skorzystaniu z ubikacji pracownik powinien mieć możliwość swobodnego umycia rąk. Pracodawca powinien zadbać o to, aby łazienka dla pracowników była utrzymywana w czystości i regularnie sprzątana, a zapas środków czystości na bieżąco uzupełniany. W firmie, która zatrudnia osoby niepełnosprawne powinna posiadać również łazienkę przystosowaną do tego typu osób.

Kuchnia

dozowniki Kuchnia jest obecnie jednym ze standardowych pomieszczeń pracowniczych w każdej niemal firmie. To właśnie tam pracownicy w swobodny sposób mogą przygotować sobie śniadanie lub posiłek innego rodzaju, a także kawę lub herbatę. Podobnie jak łazienka kuchnia powinna być wyposażona w taki sposób, aby zaspokajać potrzeby pracowników i sprawdzić by czuli się jak u siebie domu. Podstawowym wyposażeniem tego typu pomieszczenia są naczynia i sztućce, czajnik elektryczny, kuchenka mikrofalowa oraz środki czystości. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne dla wielu pracowników ponieważ nie muszą oni przynosić ze sobą każdego dnia gotowych posiłków. To właśnie dlatego kuchnia powinna być równie wyposażona w lodówkę. Bardzo ważne jest określenie pewnych zasad czystości oraz ich przestrzeganie. Pracownicy powinni a każdym razem sprzątać po sobie i nie zostawiać po sobie bałaganu.

Pokój śniadaniowy

Wbrew swojej nazwie pokój ten nie służy wyłącznie do spożywania śniadań ale również do wypoczynku w czasie przerwy. Według prawa pracy przerwa określonej długości przysługuje każdemu pracownikowi. Aby więc wpłynąć na zadowolenie osób zatrudnionych warto stworzyć dogodne warunki do spędzania przerw. Pokój socjalny powinien być wyposażony w stoliki i wygodne siedzenia, aby pracownicy mogli przy nich zjeść swój posiłek i odpocząć. Pomieszczenie tego typu powinno być przystosowane do pomieszczenia określonej liczby osób. Bardzo często w większych firmach pomieszczenia tego typu znajdują się na kilku piętrach.

Tagi:
-

Comments are closed.